
Indholdsfortegnelse
Opdatering på den nye bogføringslov og Visma Business
Indholdsfortegnelse
Opdatering på den nye bogføringslov og Visma Business. Vi har nedenfor opsummeret, hvad du skal være opmærksom på i forhold til den nye bogføringslov, når du bruger Visma Business.
Den vigtige dato, vi skal forholde os til, er 1. januar 2025 – hvor den nye bogføringslov træder endeligt i kraft og gælder for det næstkommende regnskabsår. Det betyder, at hvis du har periodeforskydning, vil du først være underlagt den nye lovgivning i starten af dit næste regnskabsår.
Nedenfor kan du se en oversigt over kravene i bogføringsloven samt et overblik over, hvad det betyder for dig, der bruger Visma Business.
Hvis I er i tvivl om, hvorvidt jeres system er up-to-date og klar til den nye bogføringslov, kan i altid tage fat i vores Visma Business-konsulenter, som vil kunne besvare jeres spørgsmål. De kan hjælpe jer med at få et overblik over de skridt, jeres virksomhed specifikt skal tage for at være klar til den nye lovgivning.
Du kan også se vores webcast, hvor Senior Visma-konsulent Tor Daniel gennemgår, hvad de nye krav betyder for dig, der bruger Visma Business.
Bliv klar til den nye bogføringslov med Visma Document Center
Et væsentligt punkt i den nye bogføringslov er kravet om digital håndtering af indgående og udgående fakturabilag.
"Alle elektroniske fakturaer og kreditnotaer skal opbevares digitalt i mindst fem år fra den dato, de er udstedt. Det er essentielt, at de opbevares på en sikker måde, der sikrer dataens integritet og tilgængelighed ved eventuel revision eller forespørgsel fra myndighederne."
Jeres Visma Business inkluderer dokumentscanningsmodulet Visma Document Center (VDC) som standard i licensen. VDC er et elektronisk fakturahåndteringsværktøj, hvor I kan scanne jeres bilag direkte ind i et elektronisk arkiv. Hvis I endnu ikke har etableret digital fakturahåndtering, så kontakt Exsitecs salgsteam eller jeres tilknyttede Visma-konsulent for en gennemgang af, hvordan vi kan hjælpe med at få VDC implementeret i jeres virksomhed.
Opdatering af jeres Visma Business
Den nyeste version af Visma Business blev frigivet i december 2024 og har version nr. 19.00.
Nogle kunder vælger at opgradere deres Visma Business løbende, mens andre gør det kun sjældent. Det anbefales at opgradere Visma Business løbende for at sikre optimal drift og adgang til de nyeste opdateringer, funktioner og muligheder.
Exsitecs anbefaling er, at man mindst én gang om året opgraderer Visma Business. Dette reducerer behovet for større opgraderinger, hvor man springer mange versioner over, hvilket ofte medfører højere omkostninger til konsulenttid.
Nedenfor kan I se nogle af de vigtigste nyheder i de seneste versioner af Visma Business. I kan finde jeres versionsnummer i Visma Business ved at vælge "?" i øverste hjørne af Visma-vinduet og derefter vælge "Om Visma".
Versionsnyheder:
Andre blogindlæg

ERP-system Visma Business Business NXT 3 min
Skift fra Visma Business til Business NXT
Business NXT er den moderne, cloudbaserede afløser for Visma Business – skabt til fremtidens krav til fleksibilitet,...

IT-sikkerhed 2 min
GDPR-risikorapport
Få kontrol over jeres følsomme data med en GDPR-risikorapport, der identificerer og hjælper med at reducere risici for...

Lageroptimering 8 min
Digitalisering for byggeri og entreprenørvirksomhed
Ved nøje planlægning og løbende opfølgning på den økonomiske udvikling kan entreprenører øge effektiviteten, reducere...