Visma AutoInvoice
Visma AutoInvoice gør det muligt for virksomheder at sende og modtage fakturaer digitalt.
Dette skaber øget kontrol og sikrer, at alle nødvendige oplysninger kommer med på fakturaen.


Fleksibel fakturahåndtering
AutoInvoice kan både sende og modtage fakturaer i elektronisk format, som PDF via e-mail eller som fysisk post. Automatisk og uden manuel indsats.
Integration med Visma
AutoInvoice fungerer som en add-on til dit ERP-system, hvor du sender fakturaer direkte fra dit ERP-system.
Effektiv e-fakturering
E-fakturaer sendes direkte til modtagerens system, hvilket sparer tid og omkostninger. Ved modtagelse bogføres de automatisk med korrekte oplysninger.
Send og modtag fakturaer digitalt
Elektronisk fakturahåndtering med AutoInvoice giver også reduceret administration for økonomimedarbejdere, reduceret miljøbelastning og sikrer, at virksomheden får betalt til tiden.
Du opretter blot en faktura i dit Visma ERP-system, og sender fakturaen via AutoInvoice. Herefter undersøger AutoInvoice muligheden for om den påførte kunde har mulighed for at modtage elektronisk faktura. Dette sker automatisk via CVR-nummeret der er påført fakturaen. Kan faktureringsmaskinen ikke automatisk sende en elektronisk faktura via CVR-nummeret, går AutoInvoice igang med at lede efter en e-mail adresse på virksomheden og sender fakturaen som PDF.
Når i modtager fakturaer fra leverandører, matcher AutoInvoice ligeledes fakturaerne op med den pågældende leverandør. Dette sker via. scanningsteknologi. AutoInvoice håndtere både fyiske og elektroniske dokumenter. De fysiske dokumenter scannes blot og tolkes automatisk af AutoInvoice, og matches op med leverandør.

5 fordele med Visma AutoInvoice
Slip for
papiret
Du mindsker antallet af papirsfakturaer, og sparer dermed på pengepungen og på miljøet.Følger
lovkravet
Med AutoInvoice overholder du kravende om digital fakturering.Alle fakturaformater
Du behøver ikke holde styr på kundernes præferencer. Med AutoInvoice sendes der primært e-fakturaer, dernæst PDF og til sidst med brev.Alt i et
flow
Du kan hente alle kundefakturaer fra ét flow direkte fra dit ERP-system.Intet manuelt
arbejde
Du slipper for at manuelt udskrive fakturaer, konvolutter, frankere og poste.Udgående fakturaer
Kundefakturering og udgående fakturaer sker automatisk via AutoInvoice, som styrer distributionen direkte fra de oplysninger, du har indtastet i ERP-systemet. Hvis kunden ikke kan modtage elektroniske fakturaer, sendes disse i stedet via e-mail.
Hvis dine kunder har understøttelse eller senere får understøttelse til at modtage elektroniske fakturaer, vil AutoInvoice automatisk begynde at sende disse elektronisk. Uanset hvilken fakturaudveksling kunderne anvender.
Denne automatisering betyder, at du hverken skal tænke på, hvordan kunder modtager fakturaer eller bekymre dig om administration. Med en automatiseret proces for udgående fakturaer er der færre fejl og kortere betalingstider.
Indgående fakturaer
Fakturaerne kommer automatisk ind i Autoinvoice via en fakturaudveksling. AutoInvoice sender herefter de elektroniske fakturaer til din indbakke i Visma Net eller til Visma Document Center.
Autoinvoice kan også acceptere papirfakturaer og PDF-fakturaer. Med AutoInvoice er der mulighed for at scanne dine fakturaer og oversætte dem direkte til ERP-systemet på samme måde som "rigtige" elektroniske fakturaer.
På den måde arbejder du direkte i ERP-systemet, med regnskab og certificering og undgår al anden administration.
Pålidelig Visma Partner mange år i streg!
2024
Excellence Partner of the year
Visma Software Nordic
2023
Partner of the year
Visma Software Nordic
2022
Partner of the year
Visma Software Nordic
2022
Excellence Partner of the year
Visma Software Nordic