Electronic-receipt-1-white

 

Visma.net ERP (1)

Visma AutoInvoice

Visma AutoInvoice gør det muligt for virksomheder at sende og modtage fakturaer digitalt.

 Automatiserede processer

  Slip for papirsfakturaer

 Alt i et flow

 



Send og modtag fakturaer digitalt

Visma AutoInvoice gør det muligt for virksomheder at sende og modtage fakturaer digitalt. Dette skaber øget kontrol og sikrer, at alle nødvendige oplysninger kommer med på fakturaen. Elektronisk fakturahåndtering med Autoinvoice giver også reduceret administration for økonomimedarbejdere, reduceret miljøbelastning og sikrer, at virksomheden får betalt til tiden.

Du opretter blot en faktura i dit Visma ERP system, og sender fakturaen via AutoInvoice. Herefter undersøger AutoInvoice muligheden for om den påførte kunde har mulighed for at modtage elektronisk faktura. Dette sker automatisk via CVR-nummeret der er påført fakturaen. Kan faktureringsmaskinen ikke automatisk sende en elektronisk faktura via CVR-nummeret, går AutoInvoice igang med at lede efter en e-mail adresse på virksomheden og sender fakturaen som PDF.

Når i modtager fakturaer fra leverandører, matcher AutoInvoice ligeledes fakturaerne op med den pågældende leverandør. Dette sker via. scanningsteknologi. AutoInvoice håndtere både fyiske og elektroniske dokumenter. De fysiske dokumenter scannes blot og tolkes automatisk af AutoInvoice, og matches op med leverandør.

faktura_figur

 



5 fordele med Visma AutoInvoice

 

Slip for papiret

Du mindsker antallet af papirsfakturaer, og sparer dermed på pengepungen og på miljøet.

Følger lovkravet

Med AutoInvoice overholder du kravende om digital fakturering.

Alle fakturaformater

Du behøver ikke holde står på kundernes præferencer. Med AutoInvoice sendes der primært e-fakturaer, dernæst PDF og til sidst med brev.

Alt i et flow

Du kan hente alle kundefakturaer fra ét flow direkte fra dit ERP-system.

Intet manuelt arbejde

Du slipper for at manuelt udskrive fakturaer, konvolutter, frankere og poste.

 

 

 

Udgående fakturaer

Kundefakturering og udgående fakturaer sker automatisk via AutoInvoice, som styrer distributionen direkte fra de oplysninger, du har indtastet i ERP-systemet. Hvis kunden ikke kan modtage elektroniske fakturaer, sendes disse i stedet via e-mail.

Hvis dine kunder har understøttelse eller senere får understøttelse til at modtage elektroniske fakturaer, vil AutoInvoice automatisk begynde at sende disse elektronisk. Uanset hvilken fakturaudveksling kunderne anvender.

Denne automatisering betyder, at du hverken skal tænke på, hvordan kunder modtager fakturaer eller bekymre dig om administration.

Med en automatiseret proces for udgående fakturaer er der færre fejl og kortere betalingstider.

 

Indgående fakturaer

Fakturaerne kommer automatisk ind i Autoinvoice via en fakturaudveksling. AutoInvoice sender herefter de elektroniske fakturaer til din indbakke i Visma.net eller til Visma Document Center.

Autoinvoice kan også acceptere papirfakturaer og PDF-fakturaer. Med AutoInvoice er der mulighed for at scanne dine fakturaer og oversætte dem direkte til ERP-systemet på samme måde som "rigtige" elektroniske fakturaer.

På den måde arbejder du direkte i ERP-systemet, med regnskab og certificering og undgår al anden administration.

.

Overvejer i at skifte
ERP-system?

Læs mere om Visma.net eller Visma Business her

aarets-visma-partner-2022-2

 

aarets-visma-excellence-partner-2022-1-1

 

Visma-aarets-excellence-partner-2021

 

Borsen-Gazelle-pris-2022

 

 

 

 

 

Snak med mig om Visma Autoinvoice

Er du interesseret i Visma Autoinvoice, eller har du spørgsmål til hvad vi kan tilbyde? Så kontakt mig direkte, eller udfyld formularen til højre.

simon-ballegaard-kontakt.png

Simon Ballegaard

Salgschef Visma ERP