FlexPOS kassesystem

Det er muligt at integrere Visma.net eller Visma Business med POS-systemet FlexPOS, som er et moderne og digitalt kasseapparat med mange tilpasningsmuligheder.

 



Digitalt kasseapparat fra FlexPOS

FlexPOS er et kassesystem som kan tilpasses den enkelte butik eller butikskæde gennem de specialdesignede moduler og mange funktioner der medfølger. Uanset branche, type og antal butikker kan systemet konfigureres, så det fungerer på butikkens eller kædens præmisser.

Den helt store forskel på FlexPOS og mange andre kassesystemer er, at du med FlexPOS kan få integration både til din webshop og økonomisystem så du automatisere hele din salgsproces. FlexPOS er med andre ord et af markedets mest fleksible kassesystemer på markedet og et system der vokser med virksomheden.

I dag har FlexPOS udviklet sig til at være blandt de absolut bedste kassesystemer i Danmark. Kort og godt kan man sige, at FlexPOS er den software, som forvandler en sammensætning af hardware (touch computer, scanner, bonprinter mm.) til det velfungerende kassesystem man i dag ser i en lang række af butikker landet over. 

flexpos-kassesystem

 



Visma-net-erp

 

Integration til Visma.net og Visma Business

Et FlexPOS kasseapparat med integration til din Visma binder POS-systemet sammen med ERP-systemet. Ved hjælp af integrationen, kan vi automatiserer mange af de daglige administrative opgaver, og du slipper for at skulle vedligeholde produktdata flere steder.

Med integrationen hentes alle varer, varegrupper, priser, stregkoder og kunder, helt automatisk ned fra Visma til kasseapparatet direkte klar til brug. Efterfølgende sendes salget retur til ERP-systemet.

På den måde sparer du værdifuld tid, ved kun at skulle vedligeholde produktdata ét sted, nemlig i ERP-systemet. Derudover sender vi alle finanstal op, så de påvirker de ønskede finanskonti i din Visma.

Du får altså en nem og effektiv måde at bogfører dagens omsætning, og 100% sporbarhed.

Hvad synkroniseres fra FlexPOS kasseapparatet til ERP-systemet?

  • Kontantsalg - Overføres som salgsordre med kontantkunde påført.
  • Kredit salg - Overføres som salgsordre med påført kunde
  • Kundesalg - Overføres som Salgsordre
  • Indbetaling dannes af dagsopgørslen
  • Indbetalingspost dannes med det samme
  • Dagsopgørelse

Hvad synkroniseres fra ERP-systemet til FlexPOS-kasseapparatet?

synk

 

Workflows

Nedenfor kan du se forskellige workflows på hvordan integrationen mellem FlexPOS og Visma kan sættes sammen. Dit setup vil afhænge af om du også har en webshop der skal tages højde for.

Lageret kan være placeret i enten webshoppen eller kasseapperatet, alt efter dit ønske. Nedenfor kan du se forskellige workflows på hvordan din løsning kan sættes op, alt efter hvor du vil have lager henne.

Direkte integration mellem FlexPOS og Visma

Workflow 1 er vores standard integration. Her kobles FlexPOS kasseapparatet direkte sammen med Visma ERP.

Alt stamdata vedligeholdes i Visma ERP og sendes via. integrationen til FlexPOS kasseapparatet.

Her kan alle produkter sælges og scannes med vedlagte stregkoder, priser etc. Når kassen gøres op, laves en dagsopgørelse, som sendes direkte over i Visma ERP til videre bogføring.

visma-net-workflow-1

 

Integration med FlexPOS og webshop (Produkter i webshop)

Workflow 2 er for de butikker, som har lagerstyring i Visma ERP, men som gerne vil oprette deres produkter og varianter i webshoppen.

Lageret fra Visma ERP synkroniseres med webshoppen, så lageret i webshoppen altid er opdateret. Dette flow styres ofte af Jeres webshop som tilbyder disse funktionaliteter. Alle varer og priser kommer automatisk fra Visma ERP og over på kasseapparatet.

Når dagen er slut laver i en dagsopgørelse, som helt automatisk sendes til Visma ERP, hvor den ligger klar til kontrol/bogføring.

Integrationen mellem webshoppen og Visma ERP er en tredjeparts integration.

visma-net-workflow-2

 

Integration med FlexPOS og webshop (Produkter i Visma)

Workflow 3 er for de butikker, som har lagerstyring i Visma ERP og som også ønsker at oprette deres produkter, varianter og priser i økonomisystemet fremfor deres webshop.

Produkter, varianter, priser og lager fra Visma ERP synkroniseres med webshoppen, så webshoppen altid er opdateret. Dette flow styres ofte af Jeres webshop som tilbyder disse funktionaliteter. Alle varer og priser kommer automatisk fra Visma ERP og over på kasseapparatet.

Når dagen er slut laver i en dagsopgørelse, som helt automatisk sendes til Visma ERP, hvor den ligger klar til kontrol/bogføring.

Integrationen mellem webshoppen og Visma ERP er en tredjeparts integration.

visma-net-workflow-3

 

Få det fulde overblik med FlexPOS Backoffice

Det fuldt ud digitale Kassesystem kommer med et BackOffice, som gør at du kan styre dit kasseapparat fra hvor du vil. Du kan altså bl.a. oprette produkter på kassen, hvad end du er i butikken, derhjemme eller et helt tredje sted.

Dette består af administrering af produkter såsom at tilføje dem, slette dem, tilføje varianter og pris, opsætte kampagner, designe kvitteringer og meget mere. Med FlexPOS BackOffice har du fuld overblik og kontrol fra et samlet sted.

Med nemme opsætningssider kan du selv designe bon, garantiprofiler, byttemærker og meget mere. BackOffice har derudover indbyggede statistikker og rapporter over alle forretningens vigtigste nøgletal.

Som standard ligger der en lang række foruddefinerede rapporter, som dækker over alt lige fra mest solgte produkter, salg pr. kassebruger, salg pr. time mv. hvor du online har mulighed for at sammenligne med tidligere perioder.

backoffice-flexpos-1

 

Få FlexPOS kassesystem integreret med dit ERP-system

Vi kan integrere din Visma.net eller Visma Business med FlexPOS kassesystem.

 

 

 

Snak med mig om FlexPOS kassesystemer

Er du interesseret i at integrere dit ERP-system med FlexPOS, eller har du spørgsmål til hvad vi kan tilbyde? Så kontakt mig direkte, eller udfyld formularen til højre.

simon-ballegaard-kontakt.png

Simon Ballegaard

Salgschef Visma ERP