Automatiser fakturahåndtering med moderne EFH
Elektronisk fakturahåndtering, er en tilgang til at håndtere leverandørfakturaer digitalt i stedet for at arbejde med papir- eller PDF-fakturaer. Automatisk fakturering gør faktureringsprocessen hurtigere og mere effektiv, og fakturaer kan administreres og betales uden manuelt arbejde og forsinkelser. Formålet med elektronisk leverandørfakturastyring er at automatisere arbejdet med leverandørfakturaer, i hele organisationen.
Hvad er elektronisk fakturahåndtering?
Fakturahåndtering i sin simpleste form handler om at modtage, behandle og betale indgående fakturaer fra leverandører. Dette indebærer ofte meget manuelt arbejde, papir og ringbind samt tidskrævende håndteringsprocesser.
Elektronisk fakturahåndtering betyder, at man digitaliserer og, i bedste fald, automatiserer hele fakturaflowet – fra modtagelse af faktura til betaling, via et fakturahåndteringssystem.
Visma Document Center
Med Visma Document Center til Visma Business, får du en fremtidssikret og cloudbaseret løsning til håndtering af fakturaer. Dermed kan i reducere de manuelle processer til et minimum, og øge effektiviteten i bogholderiet.
Visma AutoInvoice
Visma AutoInvoice gør det muligt for virksomheder at sende og modtage fakturaer digitalt. Dermed får i automatiseret faktureringsprocesserne og slipper for papirsfakturaer. Alt sammen i ét samlet flow.
Visma Approval
Visma.net Approval er betegnelsen for godkendelsesfunktionen i Visma.net ERP-systemet. Denne funktion er tilgængelig i skyen og kan benyttes fra enheder som mobiltelefoner, tablets og computere.
Med Approval kan du nemt godkende eller afvise fakturaer samt få et fuldt overblik over alle dine godkendelsesopgaver. Funktionen byder på en bred vifte af værktøjer, der sikrer, at du modtager underretninger, når der lander en ny godkendelsesopgave i din indbakke.
Nogle af vores tilfredse kunder


















6 fordele med et elektronisk fakturahåndteringssystem
Øget effektivitet
Automatiserer manuelle processer og reducerer tidsforbruget på fakturahåndtering. Med et fakturahåndteringssystem slipper medarbejdere for at indtaste fakturaer manuelt, håndtere fysiske dokumenter og jagte godkendelser på e-mail eller papir.
Færre fejl
Mindsker risikoen for tastefejl og forkerte betalinger gennem automatisering og validering. Systemet kan automatisk registrere fakturaoplysninger, matche dem med indkøbsordrer og kontrollere, at beløb og betalingsoplysninger stemmer overens.
Overblik og kontrol
Giver fuld sporbarhed på fakturaer, godkendelsesflows og betalinger. Med et fakturahåndteringssystem kan virksomheder følge fakturaens rejse fra modtagelse til betaling, hvilket giver større gennemsigtighed i økonomistyringen.
Mindre omkostninger
Mindsker papirforbrug, manuelle ressourcer og forsinkelsesgebyrer. Automatiseringen af fakturahåndtering reducerer behovet for fysiske arkiver og papirbaserede processer, hvilket sparer både tid og penge.
Hurtigere processer
Strømliner godkendelsesflows og sikrer, at fakturaer behandles hurtigt. Systemet sikrer, at fakturaer automatisk sendes til de relevante personer i organisationen for godkendelse. Dette eliminerer forsinkelser forårsaget af ferie, travlhed eller manglende overblik.
Øget sikkerhed
Beskytter mod svindel og uautoriserede betalinger gennem bedre kontrolmekanismer. Et fakturahåndteringssystem kan identificere mistænkelige fakturaer, forhindre ændringer i betalingsoplysninger og sikre, at kun autoriserede personer kan godkende betalinger.
Den ultimative guide til smartere fakturahåndtering
Vores guide gennemgår alt, hvad du behøver at vide om elektronisk fakturahåndtering.
Fra vigtige begreber til, hvordan I vælger det rette fakturahåndteringssystem.
Læs blandt andet om:
→ Vigtige begreber og fakturaformater:
Hvilke forskellige fakturaformater findes der, og hvad betyder e-faktura egentlig?
→ Hvad er fakturamatchning?
→ Sådan identificerer I jeres udfordringer og behov indenfor automatisk fakturahåndtering