5 grunde til at erstatte Excel med OneStop Reporting

5 grunde til at erstatte Excel med OneStop Reporting

Excel er et godt grundlag for rapportering og budgettering, men i takt med at virksomheden vokser og rapporterne bliver mere og mere avancerede, når Excel sine grænser. OneStop Reporting tilbyder en løsning til at tage rapportering og budgettering til det næste niveau. Hvis du er en person, der kan lide Excel, kan det være svært at se, hvorfor du skulle erstatte det med noget andet. Men sandheden er, at der er mange grunde til, at man i stedet bør overveje OneStop Reporting som et rapporteringssystem. For dig, der kan lide Excel, vil du også kunne føle dig godt tilpas direkte i værktøjet. Fordi OneStop Reporting er et Excel-baseret værktøj, kan du fortsætte med at bruge dine eksisterende Excel-færdigheder.

Vi har derfor listet fem fordele ved OneStop Reporting, og hvorfor du bør overveje at skifte værktøjer for at tage din rapportering til næste niveau:

1: Automatiseret og opdateret rapportering

Opdatering af rapporter med nye data er ofte tidskrævende og manuel. OneStop Reporting er integreret med dit forretningssystem, hvilket betyder, at data hentes automatisk. Dette sparer vigtig tid og minimerer risikoen for menneskelige fejl.

2: Tilpassede rapporter

Med OneStop Reporting kan du nemt bygge rapporter. Værktøjet bruger træk-og-slip-funktionalitet og gør det nemt at bygge rapporter, der er skræddersyet til din virksomheds behov. Derudover er der et galleri af standardskabeloner, som kan bruges og tilpasses til enhver tidOSR-bild-1

 

LÆS MERE: Smart rapportering med OSR - funktioner, der giver dig fuld kontrol

 

3: Budgettering i Excel

Budgettering er en vigtig del af forretningsdriften, og Excel er et populært værktøj til dette formål. OneStop Reporting tilbyder et budgetlægningsmodul, der er Excel-baseret. Gennem smarte funktioner er det nemt at budgettere på forskellige niveauer, fx i afdelinger eller projekter. Mange ønsker at sammenligne budgettet i deres rapporter, budgettet kan nemt indgå i fx resultatrapporten for et smidigt overblik.

 4: Arbejdsgange og gennemsigtighed i budgetprocessen

Ydermere er arbejdsgange helt klart en vigtig del af budgetprocessen. OneStop Reporting tilbyder en workflow-funktion, hvor brugere kan tildeles opgaver og ansvar i budgetprocessen. Du kan også vælge, hvad brugeren har adgang til budget for, og hvilke brugere der skal gennemgå og godkende budgettet.

 5: Fleksibilitet og brugervenlighed

OneStop Reporting er en fleksibel og brugervenlig løsning, der tilbyder en enkel og letforståelig grænseflade. Værktøjet minimerer risikoen for de typer fejl, der nemt opstår i Excel-rapporter. Rapporterne er også nemme at bruge. Du kan fx bruge én og samme rapport til at få data fra den ønskede periode. Med OneStop Reporting bliver det nemmere at administrere rapporter og budgettere effektivt. 

En vigtig pointe er, at selvom du kan lide at arbejde i Excel, vil du hurtigt føle dig tryg ved at bruge OneStop Reporting. Da OneStop Reporting er Excel-baseret, kan du fortsætte med at bruge dine eksisterende Excel-kompetencer, men med den fordel, at du kan automatisere meget af arbejdet og spare tid ved at bruge planlagt dataimport og andre smarte funktioner, der er tilgængelige i OneStop Reporting.

 

Vil du vide mere om OneStop Reporting?

Excel er stadig et populært værktøj til rapportering og budgettering, men der er bedre muligheder derude. OneStop Reporting tilbyder automatiseret og ajourført rapportering, tilpassede rapporter, budgettering, arbejdsgange for budgettering og brugervenlighed. Skift til OneStop Reporting kan hjælpe din virksomhed med at strømline driften og minimere risikoen for fejl markant. Du kan læse mere om OneStop Reporting her eller kontakte os, hvis du har spørgsmål eller bekymringer.

Læs mere om Onestop Reporting.

Kontakt forfatteren
Exsitec Danmark
Exsitec Danmark